.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار ؛
شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران تایید شد
شمال نیوز : مدیرکل دامپزشکی مازندران از تأیید خبر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی خرید و فروش پرندگان اعم از بومی و مهاجر در این استان ممنوع است.....

شمال نیوز : مدیرکل دامپزشکی مازندران از تأیید خبر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی خرید و فروش پرندگان اعم از بومی و مهاجر در این استان ممنوع است. حسین رضوانی دیروز اظهار کرد: نمونه‎هایی از پرندگان تلف‎شده اعم از خانگی و مهاجر داشتیم که پس از بررسی و نمونه‎گیری‎هایی انجام‎شده، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آنها تأیید شده است. وی افزود: از شهروندان مازندرانی درخواست می‎شود که تا اطلاع ثانوی از خرید و عرضه پرندگان زنده خودداری و گوشت مورد نیاز را از فروشگاه‎ها تهیه کنند.

پاک بودن مرغداری های صنعتی مازندران از آنفلوانزا

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که آزمایشات اخیر نشان داد که مرغداری های صنعتی این استان عاری از بیماری آنفلوانزا مرغی است.

دکتر سید حسین رضوانی افزود : نمونه برداری از سه هزارقطعه مرغ درمرغداری های صنعتی انجام شد که نتایج آن در تمام این طیور منفی بود.
وی اضافه کرد : برای جلوگیری از شیوع احتمالی آنفلوانزا مرغی درمرغداری های صنعتی باید سیستم ایمنی قرنطینه موجود همچنان در این واحدهای صنعتی حفظ شود.

 مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهارداشت : حمل گوشت مرغ از کشتارگاه های صنعتی نیز با دریافت گواهی حمل بهداشتی از مراکز مرتبط انجام می شود و کشتارگاه ها به رعایت موازین بهداشتی در کشتار هستند.
وی به مصرف کنندگان توصیه کرد تا مرغ کشتارروز را از واحدهای فروش دارای مجوز قانونی از دامپزشکی خریداری کنند.
دکتر رضوانی با قدردانی از نیروی انتظامی در برخورد با حمل غیرقانونی مرغ کشتار روز از طریق وسایل نقلیه شخصی بر برخورد شدید با متخلفان تاکید کرد.

مازندران حدود یک هزار و 500 مرغداری دارد که سالانه حدود 200 هزار تن گوشت سفید در آنها تولید می شود و حدود 10 درصد از نیاز کشور به گوشت سفید در این واحدها تامین می شود.

* مثبت بودن آنفلوانزا در پرندگان مهاجر و مرغ بومی

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که آزمایشات اخیر شیوع آنفلوانزا را در مرغ بومی و پرندگان مهاجر زمستان گذران در این خطه شمال کشور مورد تایید قرار دارد.

دکتر رضوانی افزود : اگر سیستم ایمنی مورد نظر دامپزشکی در مرغداری های صنعتی رعایت نشود، احتمال شیوع این بیماری کشنده و مرگبار در این واحدها نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن شهروندان استان تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش مرغ بومی در بسته بندی سنتی خودداری کنند.

* فعال بودن بازار فروش پرندگان در فریدونکنار با وجود هشدار دامپزشکی

وی افزود :با وجود مکاتبات دامپزشکی به مسوولان محلی فریدونکنار مبنی بر تعطیلی فعالیت تنها بازار فروش پرندگان مهاجر، این بازار همچنان دایر است که می تواند مشکلاتی را برای منطقه و شهروندان ایجاد کند.
دکتر رضوانی بار دیگر از مسوولان محلی شهرستان فریدونکنار خواست تا این بازار را به دلیل شیوع آنفلوانزا مرغی تعطیل کند.
در همین رابطه، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع هیچ نوع آنفلوآنزایی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه نداشتیم. محمد سلطان‎تویه بیان کرد: از ابتدای پاییز، تمامی مراکز درمانی و پرسنل آن نسبت به کیفیت مواجهه با انواع آنفلوانزاها در مراجعان مشکوک به این بیماری آمادگی کامل را کسب کرده‎اند.
 

* آنفلوانزا مرغی

بیماری ویروسی کشنده ای است که در ایران H9N2 نامیده می شود با اثرات بیماری زایی کمی در انسان است اما در پرندگان مولد تلفات زیادی را به دنبال خواهد داشت. علایم در پرندگان شامل :بی اشتهایی ، اشکال در تنفس با یک صدای خاص تنفسی ، اسهال سفید و سبز، افت شدید تولید تخم، تیرگی تاج به همراه خونریزی در ریش و ساق پا، پژمردگی شدید پرندگان ، آبریزش از چشم و بینی و افزایش شدید مرگ و میر پرندگان است.
مازندران سالانه پذیرای یک میلیون و500 هزار قطعه از 150 گونه پرندگان مهاجر زمستان گذران در تالاب و آبگیرهای استان است که 250 تا 300 هزار قطعه از این پرندگان از سوی شکارچیان مجاز و غیرمجاز شکار می شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.